Terdapat ralat dalam alat ini

Isnin, September 26, 2011

Duit syiling Malaysia siri ketiga


Beginilah rupa duit syiling baru yang dikeluarkan Bank Negara Malaysia.Duit syiling ini merupakan duit syiling Malaysia siri ketiga.

Motif yang digunakan merupakan corak-corak yang menggambarkan Malaysia.Selain corak kraftangan Malaysia,turut dipaparkan ialah keindahan flora dan fauna Malaysia.

Motif yang digunakan pada duit syiling 50 sen ialah motif sulur kacang,bunga melur pada duit syiling 20 sen.Selain itu motif orang asli turut digunakan pada duit syiling 10 sen dan pada duit syiling 5 sen,motif dari masyarakat Kadazan Dusun turut dipaparkan iaitu destar siga.

Duit syiling ini mula dijual pada Julai lalu,namun penulis yakin,ramai diantara kita yang masih belum mengetahuinya.

Jumaat, September 16, 2011

It is a BlackBerry Galore!

The world will be ur office space whn u own a UMobileBB . An access to UNLIMITED internet everywhere & anywhere.

A click away to the world of wonders - BlackBerry PlayBook, BlackBerry Bold, BlackBerry Curve, BlackBerry Torch! So many choices, at such a small price.

And of course, for all Prepaid users, you’ve got to gear up your BlackBerry with the lowest Unlimited BlackBerry Day rates in the market with U Mobile - 88sen/day for unlimited streaming and BIS! Now you’ll be streaming, YouTubing and BBM-ing all day, all night.

With UMobile, the world will now be your work and play space




Khamis, September 08, 2011

Mak,Nak Kawin!!!!!!!!!



Dalam sibuk-sibuk penulis menyambut hari lebaran di kampung penulis yang terletak di utara tanah air,telinga ni dapat menangkap satu bunyi yang amat nyaring. Almaklumlah,penulis yang masih bujang,bila sebut soal kawin,cepat aja pasang telinga..hehe..

Nak dijadikan cerita,dalam sedap-sedap dok dengar senarai anak-anak dara yang menjadi pilihan,ada pulak gangguan yang menyebabkan penulis berfikir sepuluh kali sebelum kawin..pulak dah....


Mahu taknya,seolah-olah menjadi tren,nilai hantaran mengikut taraf pendidikan anak dara tersebut,makin tinggi belajar,makin mahal hantarannya..

Ish-ish...makin bertambahlah andalusia dan andartu kat Malaysia ni..hehe..jangan marah...

Cecuba tengok senarai bawah ni....bakal isteri korang berada dalam golongan yang mana?

UPSR,PMR ATAU SRP <-----------> RM1,000-3,000
SPM <-----------------------------> RM3,000-RM8,000
STPM ATAU DIPLOMA <----------> RM8,000-RM12,000

DEGREE <-------------------------> RM12,000-RM15,000

2ND DEGREE ATAU MASTER <--->RM15,000-RM20,000

PHD <------------------------------> RM20,000-RM30,000

Setakat mana senarai diatas menjadi ikutan,penulis tak pasti,namun mak-mak kepada anak dara dah mula bersuara..hihihi...jadi,besiap sedialah korang..temasuk aku..hehe...

Namun penulis nak menegur,kita seharusnya mengutamakan terbinanya masjid dari memikirkan soal hantaran yang tinggi,mudahkanlah anak-anak muda untuk berkahwin,kerana ianya sunnah Rasullullah.

p/s--->kalau betul la,lambat lagi la anak mak ni kawin,bagi la adik-adik dulu kawin ye mak...

Play Strategy Game on MarketGlory

Pengikut

Lihat Juga