Terdapat ralat dalam alat ini

Khamis, September 08, 2011

Mak,Nak Kawin!!!!!!!!!



Dalam sibuk-sibuk penulis menyambut hari lebaran di kampung penulis yang terletak di utara tanah air,telinga ni dapat menangkap satu bunyi yang amat nyaring. Almaklumlah,penulis yang masih bujang,bila sebut soal kawin,cepat aja pasang telinga..hehe..

Nak dijadikan cerita,dalam sedap-sedap dok dengar senarai anak-anak dara yang menjadi pilihan,ada pulak gangguan yang menyebabkan penulis berfikir sepuluh kali sebelum kawin..pulak dah....


Mahu taknya,seolah-olah menjadi tren,nilai hantaran mengikut taraf pendidikan anak dara tersebut,makin tinggi belajar,makin mahal hantarannya..

Ish-ish...makin bertambahlah andalusia dan andartu kat Malaysia ni..hehe..jangan marah...

Cecuba tengok senarai bawah ni....bakal isteri korang berada dalam golongan yang mana?

UPSR,PMR ATAU SRP <-----------> RM1,000-3,000
SPM <-----------------------------> RM3,000-RM8,000
STPM ATAU DIPLOMA <----------> RM8,000-RM12,000

DEGREE <-------------------------> RM12,000-RM15,000

2ND DEGREE ATAU MASTER <--->RM15,000-RM20,000

PHD <------------------------------> RM20,000-RM30,000

Setakat mana senarai diatas menjadi ikutan,penulis tak pasti,namun mak-mak kepada anak dara dah mula bersuara..hihihi...jadi,besiap sedialah korang..temasuk aku..hehe...

Namun penulis nak menegur,kita seharusnya mengutamakan terbinanya masjid dari memikirkan soal hantaran yang tinggi,mudahkanlah anak-anak muda untuk berkahwin,kerana ianya sunnah Rasullullah.

p/s--->kalau betul la,lambat lagi la anak mak ni kawin,bagi la adik-adik dulu kawin ye mak...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Play Strategy Game on MarketGlory

Pengikut

Lihat Juga